Kolejne spotkania informacyjne za nami

21558

Odbyły się dwa kolejne spotkania informacyjno-konsultacyjne organizowane przez LGD „Razem na wyżyny”.
Pierwsze z nich w dniu 16 września 2016 r o godz. 9:30 w Gminnym Ośrodku Kultury w Mykanowie dotyczyło poddziałania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność”, w szczególności z zakresu „Budowa lub przebudowa ogólnodostępnej i niekomercyjnej infrastruktury turystycznej lub rekreacyjnej”. W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele jednostek sektora finansów publicznych, stowarzyszeń, fundacji oraz spółdzielni socjalnych z terenu LGD.
Pani Edyta Bauć- dyrektor biura, omówiła zasady oceny i wyboru operacji przez LGD oraz oceny zgodności operacji z kryteriami lokalnymi.
Następnie Pan Bartosz Góra- kierownik Referatu Wdrażania PROW z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego omówił warunki dostępu dotyczących wnioskodawcy i realizowanej operacji zgodnie z rozporządzeniem z dnia 24 września 2015 r. i rozporządzeniem zmieniającym z dnia 25 sierpnia 2016 r. Przedstawiono również informacje dotyczące wypełniania dokumentacji aplikacyjnej i rozliczeniowej oraz zasady realizacji operacji.
Drugie spotkanie informacyjne odbyło się w dniu 20.09.2016 r. o godz.10:00, również w Gminnym Ośrodku Kultury w Mykanowie. Spotkanie było zaadresowane do osób które planują złożenie wniosku o przyznanie pomocy z zakresu „Podejmowania działalności gospodarczej” oraz „Rozwoju działalności gospodarczej”.
Na spotkaniu zostały omówione zasady wypełniania wniosku o przyznanie pomocy, biznesplanu oraz obowiązujących załączników.
Spotkanie poprowadziła Pani Olga Susek ze Śląskiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego w Częstochowie, zaproszono również Pana Bartosza Górę z Urzędu Marszałkowskiego, który na bieżąco odpowiadał na pytania uczestników dotyczące warunków przyznania pomocy.
Bardzo dziękujemy wszystkim uczestnikom za tak liczny udział w zorganizowanych spotkaniach.